Pinksteren en Pinksterschikking in de Johanneskerk: Feest van hoop

Hoop is meer dan welkom in de huidige tijd. Met Pinksteren vieren we dat er hoop is, omdat Gods Geest bij ons is. Gods goede nieuws gaat de wereld over en is toegankelijk in alle talen.

Op 19 mei om 10.00 uur vieren we het Pinksterfeest in de eeuwenoude Johanneskerk in Diepenheim. Ds. Rienke Vedders – Dekker gaat in op de vraag naar de betekenis van de Geest van God in jouw leven. Het koor In Between uit Goor zingt prachtige pinksterliederen. Gemeenteleden lezen in diverse talen het Pinksterevangelie. Kom en vier met ons het Pinksterfeest, een viering van hoop en inspiratie voor iedereen!

De liturgische schikking is een Pinksterschikking naar aanleiding van de woorden uit Handelingen 2 vers: 1-11.

Toen het Joodse Pinksterfeest begon waren alle gelovigen bij elkaar in een huis.
Opeens kwam er uit de hemel een vreemd geluid. Het klonk alsof het hard begon te waaien. Het was overal in huis te horen. Ook zagen de gelovigen iets dat op vuur leek. Dat vuur verdeelde zich in vlammen, en op iedereen kwam een vlam neer. Zo kwam de heilige Geest in alle gelovigen.

De schikking gaat uit van de bolvorm, die beplakt is met boomschors en de aarde symboliseert.
Boven de aarde is een duif geplaatst die uitwaaiert als symbool van de Heilige Geest.
Ook vuur werd zichtbaar deze wordt gesymboliseerd door de vlammen en de rode bloemen van de gerbera’s. Vuur verwarmt, vuur verlicht, inspireert, geeft kracht en zet in beweging.
De kronkeltakken en de neerdalende rode linten versterken het uitwaaieren.
De 12 kaarsjes symboliseren de 12 discipelen die de heilige Geest ontvangen om de goede boodschap te verspreiden en in alle talen is te verstaan.

Na afloop van de dienst ben je van harte welkom om onder het genot van een kopje koffie of thee met iets lekkers erbij na te praten.

Agenda

Door een technisch probleem is het helaas niet mogelijk de hele agenda weer te geven.
Hieronder staan de geplande kerkdiensten, zondag's om 10:00 uur in de Johanneskerk: