Oecumenische dienst– zondag 3 september 2023 en bloemschikking

Oecumenische dienst– zondag 3 september en bloemschikking
Al vele jaren hebben wij 1x per jaar een oecumenische dienst waarvan de laatste jaren met Pastoor Theo Eschers uit Groenlo, geboren in Markvelde. Helaas is hij vorig jaar november overleden. Maar toch willen wij deze goede traditie met Hengevelde als ‘noaberdienst’ voortzetten. In deze dienst zal voorgaan dhr. Frank Scholten uit Enter en Ineke Pelle uit Hengevelde die vele diensten in Hengevelde de overdenking doet en samen met haar team de avondwake‘s verzorgd. Tevens zal ook het kerkkoor van de Petrus en Paulus kerk te Hengevelde meewerken aan deze dienst. Het is als we kijken naar voorgaande jaren een bijzondere mooie dienst met vele ontmoetingen, die we na de dienst voortzetten in de Molenaarshof tijdens de koffie. De bloemschikgroep heeft een passende schikking gemaakt:
De twee kleurige boeketten symboliseren de kerkelijke gemeentes van Hengevelde en Diepenheim met in het midden van elk boeket een kruis als een christelijk religieus symbool.
De boeketten staan in een V vorm gemaakt van de Japanse holpijp. Deze vorm staat voor openheid en gastvrijheid.
Ook staan ze in verbinding met elkaar zoals onze twee gemeentes.
Het klimop symboliseert eeuwige trouw.
Het rode doek onder de schikking verwijst naar de liefde en de Heilige Geest.
Graag tot ziens op 3 september om 10:00 uur in de Johanneskerk te Diepenheim