Cantatedienst, 6 maart 2016

Voor de zondag 7 Jan. 1725 in Leipzig componeerde Joh. Seb. Bach de cantate “Meinen Jesum lass ich nicht”. (BWV 124).   Hierin wordt het vasthouden, navolgen van Jezus-zoals zijn ouders hem zochten in de tempel – bezongen.

Hoe kon hij ooit vermoeden dat dit werk 291 jaar later in Diepenheim anno 2016 van pas komt.

De leden van de BachBeweging Twente gaan zich voorbereiden om dit in de dienst van 6 maart a.s. uit te voeren.  Ds. Braakman zal hierin voorgaan.

Om deze bijzondere cantatediensten in stand te kunnen houden zal een gift worden gevraagd .

Dus:                            CANTATEDIENST

JOH.KERK DIEPENHEIM