6e zondag Veertigdagentijd, 2 april 2023

In de dienst van de 6e zondag in de Veertigdagentijd: Palmpasen, gaat dhr F. Scholten uit Enter voor. De dienst wordt gehouden in de Johanneskerk. De schikking die bij deze zondag hoort, is gebaseerd op de lezing uit: Mattheus 26:1-13

Toen Jezus in Bethanië aanlag voor een maaltijd, kwam er een vrouw naar Hem toe. Ze had een albasten flesje met zeer kostbare olie bij zich en goot die uit over zijn hoofd. De schikking bestaat uit kronkeltakken die aan elkaar zijn gebonden zodat er een lijn ontstaat. Onze levensweg is niet altijd recht maar vaak zoals de grillige takken. De sterke tak ondersteund de dunnere twijg. Tussen de takken zijn allerlei geurende kruiden zoals lavendel, rozemarijn en salie geplaatst. Kostbare geuren die je kunt uitdelen aan God en de ander: zoals iemand een hand uitsteken, met iemand praten. De buxustakjes verwijzen naar deze Palmzondag.

Alle schikkingen uit de Veertigdagentijd vindt u hier….