NIEUWSBRIEF OKTOBER 2017 MALIPROJECT

Beste Maliproject-vrienden,

Eerst even een terugblik:

In februari 2007 is het Maliproject van start gegaan. We zijn toen begonnen met de fondswerving voor de bouw van een schoolgebouw met 3 klaslokalen voor de bovenbouw in het dorp Maréna . Inmiddels – medio oktober 2017 – zijn we ruim 10 jaar verder en zijn er  in de regio Bafoulabé in het Zuidwesten van Mali totaal 4 van deze schoolgebouwen gebouwd mèt toiletgebouwtjes, een hoofdgebouw voor de chr. Le Bon Berger school, een kerkgebouw in Sollo, een chr. radiostation Kanuyah (de Liefde van God) en kleine leesbibliotheken in iedere school. Twee oude, bestaande schoolgebouwen zijn gerenoveerd.

Vanaf medio 2016 tot medio 2017 zijn onder leiding van Casper Jansen ruim 30 drinkwaterputten/pompen gerepareerd en enkel pompen zijn vervangen door nieuwe.

Inmiddels heeft zich de volgende vraag via Casper aangemeld: doet het Maliproject mee met de bouw van duurzaamgebouwde toiletten bij de markthallen in Manantali? Daarbij worden ook kraantjes voor handenwassen gemonteerd. We hebben toegezegd dat het Maliproject de helft van het begrote bedrag zal bijdragen, t.w. € 2.000,-.

Het moment waarop ik dit schrijf, half oktober 2017, heeft het Maliproject nog ruim € 4.000,- in kas.

De rekening van het Maliproject blijft open voor Uw welkome giften: bankrekening van de Diaconie van de Hofkerk NL66SNSB 0908 763 743 onder vermelding van MALIPROJECT.

Informatie: Cees van der Sluijs en Addie van der Sluijs-Goud, T0547-333448, alsmede www.maliproject.nl.