Stille Week

Aangezien er nog steeds geen fysieke diensten mogelijk zijn, hebben we net als vorig jaar de samenwerking gezocht met de Protestantse Gemeente Markelo voor het organiseren van de online vespers tijdens de Stille Week (vanaf maandag 29 maart t/m zaterdag 3 april).
Deze diensten, opgenomen in de Martinuskerk, kunt u bekijken op het YouTube-kanaal van de Johanneskerk, het You-Tubekanaal  van Martinuskerk Markelo, via www.kerkdienstgemist.nl of door op de tekstregel van de Vesper te klikken. NB de video’s zijn pas te zien vanaf onderstaand genoemd tijdstip. Totdat tijdstip krijgt u de melding dat de video niet beschikbaar is. De video’s blijven beschikbaar en zijn dus ook op een later tijdstip te zien.Tijdens de vieringen wordt het evangelie van Lucas gevolgd. Er zijn korte momenten van stilte voor bezinning, afgewisseld met muziek. Op Stille Zaterdag worden de vieringen afgesloten met het binnendragen van de nieuwe paaskaars, als teken van de opgestane Heer.

Tijdstippen en voorgangers:

maandag 29 maart vanaf 19.30 uur, ds. Ary Braakman, Lucas 22: 1-38

dinsdag 30 maart vanaf 19.30 uur, ds. Deodaat van der Boon, Lucas 22: 39-65

woensdag 31 maart vanaf 19.30 uur, ds. Marten Dijkstra, Lucas 22: 66-23: 7

Witte Donderdag 1 april vanaf 19.30 uur, ds. Rob. Nijhuis, Lucas 23: 8-25

Goede Vrijdag 2 april vanaf 19.30 uur, ds. Marten Dijkstra, Lucas 23: 26-49

Stille Zaterdag 3 april, vanaf 21.00 uur, ds. Rob. Nijhuis, Lucas 23: 50-56

Op eerste Paasdag is er weer een streamdienst, rechtstreeks uit de Johanneskerk